onsdag 4 augusti 2010

Mejlbombad eller bara bombad

Man ska vara noga när man anger sin mejladress.

Jag har en alternativ mejladress där jag har "förnamn@xxx.com". Ett inte jättevanligt namn. Det är en brevlåda som jag sällan använder men häromdagen loggade jag in där för att kolla läget.

Jag hade örrtifjörton mejl från Ellos med reklam. Undrar hur de fick tag på min adress tänkte jag, medan jag raderade dem. Då kommer ett leveransbesked på beställda varor från Ellos. Och ett välkommen-till-oss-som-kund-mejl. Med min mejladress och ett lösenord. Jahapp. Loggade in på Ellos och ser att jag heter Annette och bor i X-stad. Jag har en kreditgräns på 4000 spänn. Tur för tanten (jo, kan man inte sin mejladress och handlar på Ellos då är man tant!) att jag inte är elakartad och beställde 14 förkläden och 5 byxdressar att levereras till hennes hemadress. Tur.

Ett tackmejl till mig och Stig fanns det också. Tack för födelsdagspengarna. Kunde ha svarat: Varsågod din bortskämda odåga som bara väntar på att få ärva!

Och ett mejl med Pin & Pukkoden till mobilen. En uppsägning av abonnemanget med vändade mejl kanske?

Håll ordning på stavningen av ditt andranamn, damen! Nästa gång kanske jag är på elakt humör och svarar på mejlen.

9 kommentarer:

  1. Oj, trodde inte sånt kunde hända på riktigt!?

    SvaraRadera
  2. Allt beror ju på att hon skriver min mejladress istället för sin egen. Puckot.

    SvaraRadera
  3. Jag har handlat en del på Ellos. Är jag en tant då? Visserligen kunde jag min mailadress, men ändå =)

    SvaraRadera
  4. Jadu Mea, förfallet är nära! :-p

    SvaraRadera
  5. Vad har vi gjort med tekniken? Missbrukat den så in i vassen!

    SvaraRadera
  6. Fast det är ju inte tekniken som gör att hon hon inte kommer ihåg sin mejladress.

    SvaraRadera
  7. Men Maj då...de har ju en massa märkeskläder där inne också....sa tanten innan hon parkerade sin rullator

    SvaraRadera
  8. Ja lite läskigt är det med tekniken. Börjar alltmer dra örona åt mig när det gäller att beställa på nätet via mitt betalkort.

    SvaraRadera
  9. När teknikens underverk e som värst!

    SvaraRadera