torsdag 26 november 2009

Nere för räkning

Idag har det varit en tung dag. Har sovit dåligt flera nätter i rad vilket jag inte är van vid. Och trots att jag vet att min chef diskuterat med vår uppdragsgivare för en vecka sen så har vi fortfarande inte fått något besked från henne om hur vår framtid ser ut. Vi har dock våra egna kanaler och vet att de kommer dra ner från de 1,8 tjänster de köper nu till 1,4. Vad som händer med oss, vet vi alltså inte. Jag vet inte heller hur länge de kommer vilja ha 1,4, det är väl risk för 1,0 om ett halvår. Jag känner att jag sitter löst till. Visserligen är jag den med längst anställningstid och jag har dessutom sagt att jag är villig att gå upp till heltid om det behövs. I valet mellan arbetslös och heltid är det rätt givet. Men. Jag är en obekväm typ som säger och visar vad jag tycker och det är inte särskilt populärt. Jag kommer inte överens med min chef över huvud taget. Det är det iofs få som gör. Och blir jag av med jobbet, ve och fasa, så lär jag knappast få något nytt, i min ålder. Då blir det till att sälja lägenheten och flytta ut i någon förort långt från där jag tycker är trivsamt att bo. Jag kollade på sådana lägenheter innan jag flyttade hit och jag får lappsjuka. Nej, just nu är det verkligen inte roligt. Ovissheten gör det ändå värre. Det vet alla som har med människor att göra, dock har min chef inte med människor att göra, bara brickor i ett spel.

Det känns som min värld krymper.

4 kommentarer:

  1. Det låter jobbigt med ovissheten. Och med att ha skitchef. Jag vet vad det tar på krafterna.

    När herren stänger en dörr öppnar han ett fönster, finns det ett talesätt som säger. Jag tror inte på någon herre men jag vet av erfarenhet att det där med fönstret stämmer. Fast det kan ta ett tag innan man ser det.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att vinden blåser åt det håll du vill att det ska blåsa. Eller rättare sagt åt det håll som blir det bästa i slutändan.

    SvaraRadera
  3. För andra gången ikväll säger/skriver jag: Nilla är klok.
    Jag har själv haft det som du beskriver och det där fönstret finns, kan bara ta lite tid att upptäcka.

    SvaraRadera
  4. Det vill bli bra Maj, det vill bli bra!

    SvaraRadera