söndag 2 maj 2010

Tur man inte är katt

Men vad är det för liv de för egentligen? Verkar hur tråkigt som helst. De sover 90% av dygnet. De resterande 10% går åt till att äta och skita. Sen verkar de lite korkade också. Bara för att jag kommer hem betyder det inte att det är matdags, matdags är det på kvällen. Eller går de omkring och är hungriga hela tiden? För övrigt har jag ett bekymmer angående morgondagen. Jag ska på generalrepetion med kören och kommer inte komma hem förrän vid 22tiden. Ska jag ge dem lite mat på morgonen då, så de klarar sig tills jag kommer hem?

Hittills har de skitit på golvet två gånger och kräkts på golvet två gånger. Det ska fan ha katt. Eller vara.

Tog en promenad i Hagaparken i solskenet idag. Kände mig väldigt duktig. Nästa gång ska jag gå upp på det där lilla konstgjorda "berget" bredvid. Det är inte högt, 63 meter eller något. Det är gjort av rivningsmassorna från gamla Klarakvarteren så jag kanske känner historiens vingslag och hör ljudet av tryckpressar när jag går där. Fast förmodligen kommer jag mest känna mina egna hjärtslag och höra mina andetag.

Och så har jag hittat Claes Albert Andersson, född 1850. Min mormorfarfar.

10 kommentarer:

  1. Jag ska också börja släktforska. Bannemig. Och överraska min mamma.

    SvaraRadera
  2. nilla: I Östra Vingåker. Eller i Riksarkivet, beroende på hur man ser det.

    Singlis: Det är riktigt roligt. Det är som att vinna på Lotto när man hittar en person man letat efter.

    SvaraRadera
  3. Min katt har alltid mat i sin skål, torrfoder.
    Funkar inte det med "dina"?

    SvaraRadera
  4. Se där ja! En mormorsfarfar! Släktforskning är kul och spännande.

    Det här med kattliv är ju lite olika. Omvänt här just nu. Min kattfröken har fått för sig att det är dags för morgonutsläpp kl 03.47. Vi är inte sams kan jag säga!

    SvaraRadera
  5. Åsa: Jo. De har sån't också. Men jag trodde inte att det räckte med det. Men de fick lite burkmat i morse och lite nu när jag kom hem och verkar så nöjda så. De har lagt sig igen!

    Cina: Jag skulle inte heller vara sams, kan jag lova!

    Magica: Det är verkligen spännande, särskilt när man hittar kommentarer som prästen skrivit. I en kyrkobok såg jag rubriken: Idioter.

    SvaraRadera
  6. I Hagaparken... ? ;)

    SvaraRadera
  7. Kul att hitta en anfader. Jag är ingen kattmänniska inte hund heller egentligen tror jag, fast vi har en som jag gillar. Han verkar också ha det ganska trist, sover mest han med.

    SvaraRadera
  8. aprillan: Ja, var det dig jag mötte och log emot? :-)

    Kersti: Jag skulle nog gilla hund bättre än katt. Tror jag.

    SvaraRadera