lördag 8 augusti 2009

Picknick

Ännu en härlig dag som jag kan tänka tillbaka på i november och låta värma mig.

Picknick i gröngräset med Cs kusiner på pappas sida. Och deras respektive och barn. 14 stycken var vi. Vi åt och spelade spel. Pratade och skojade. Retades och hejade. Riktigt, riktigt härligt. Och sen vann jag hela tiden dessutom. Spelade ett finskt spel som påminner om kubb fast pinnarna var numrerade och man fick poäng. Hade man ner 3 eller fler så fick man poäng för antalet men hade man bara ner en så fick man poängen som stod på pinnen. Simpelt, varierat och roligt spel. Vetesjutton vad det heter. Lägger upp en bild imorrn när jag orkat föra över bilderna. För nu är jag bra trött.

1 kommentar:

  1. Låter som ännu en underbar sommardag. Det där spelet låter kul. Kubb brukade jag spela när jag var yngre (i det vann jag alltid).

    SvaraRadera