lördag 29 augusti 2009

Sanslös sömn

Jag har sovit i elva timmar! Elva timmar, det är ju inte klokt! Men jätteskönt var det. Vaknade visserligen någon gång mitt i natten och trodde jag skulle bli magsjuk men det gick över.
Idag är det lördag och enligt mitt nya beslut har jag inte några planer alls om vad jag ska göra, allt för att inte få dåligt samvete över de jag inte gjorde.

Dock finns det undantag. Jag ska på dop på eftermiddagen. Ett av "barnen" på gården där jag bodde förut har fått barn.

Så nu sitter jag med lite färg på hårrötterna, ska in i duschen strax, kanske måste stryka en blus och måste definitivt slå in paket. Men det gills liksom inte.

I doppresent ska hon få ett par gummistövlar. Kan hända att en och annan rynkar på näsan åt det, men det struntar jag i. Hon måste ju ha något att hoppa i vattenpussarna med nästa vår när hon lärt sig gå!

7 kommentarer:

  1. De stövlarna var ju jättefina! =)
    Vilken rolig och bra doppresent, inte så förutsägbar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om såna presenter. Det är ju saker som är väldigt användningsbara till skillnad från nån prydnadssak. Rynkas det på näsan så är det näsrynkarna det är fel på.

    SvaraRadera
  3. Fan vad gulligt, vilken toppenpresent.

    SvaraRadera
  4. Men.. såna vill jag också ha. Måste jag döpa mej nu? /T

    SvaraRadera
  5. Stövlarna är ju jättesöta! Blir bra det.

    SvaraRadera
  6. Närå tessingen, du kan gå doplös med stövlar på, inga problem.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar sådana där roliga presenter. När givaren tänkt till och inte bara gått in på Guldfynd eller liknande och dragit till sig något som såg bra ut på dop-presents-hyllan.

    Utan något som visar att givaren tänkte själv. För egen maskin :-)

    SvaraRadera