lördag 10 oktober 2009

Promenad

Jag tror jag får med mig kroppen på en promenad i det obarmhärtiga och vackra höstljuset. Ska bara vänta lite till så att domningen i foten släpper. Ha, vad knäppt det låter! Knepig temperatur ute bara, jag är ju så oerhört varmblodig av mig att mockajackan kanske blir för varm. Men poplinjackan kan vara för kall när det bara är 5 grader ute. För övrigt kan jag meddela att jag fortfarande går barbent. Men idag har jag jeans på mig.

Syrran kommer över och kollar på fotbollen med mig. Det är bra, det är ruggigt tråkigt att jubla i ett människotomt rum. Om det nu blir något jublande förstås, det är inte ett dugg säkert. Mat ska hon få också. Jag kanske får ett städryck innan hon kommer, hoppas det. Har två blommor jag behöver plantera om och lite annat pyssel som vore trevligt att få gjort. Sådär så jag känner mig nöjd med mig själv.

Nä, hårborstning nu och iväg!

5 kommentarer:

  1. En annan har ju mer eller mindre sovit fram tills nu. Illa jag vet. Vågar inte ens ta fram borsten för ömhårad är jag och knutor till förbannelse har jag i håret. Nåt jublande blir det inte här i vilket fall som helst. Jag kollar inte på sport på TV. När jag var yngre älskade jag att jäklas när jag kollade med andra och satt alltid och hejade på motsatt lag. Hoppas ni får en trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Mannen är i Köpenhamn så jag tror jag struntar i fotbollen. Hade tänkt fråga dig i morse om du ska med på en promenad;) Jag gick längs vattnet runt Skeppsholmen - Kastellholmen och vidare till bondens egen marknad i Tessinparken. Känner mig så nöjd att jag tog mig ut på en ensampromenad.

    SvaraRadera
  3. Mea: Det blir sådär med håret nr man har keps för jämnan, har jag hört. :-p

    Helena: Oj, det var en jättepromenad det! Och bra att du gav dig iväg fast du var själv, du som är van vid sällskap. :-)

    SvaraRadera
  4. Vad tycker du om fotbollen Maj?

    SvaraRadera
  5. Tandis: Jag vill inte prata om det!

    SvaraRadera