lördag 30 januari 2010

Heldag

Wow, vilken dag jag haft!

Först en träff med 9 jobbarkompisar från 80-talet. Fantastiskt att vi fortfarande har kontakt. De var snälla nog att tidigarelägga träffen så jag skulle hinna vara med så vi träffades redan klockan tre. Det är några år sen vi sågs senast och det var jättekul att träffa alla igen. Vi körde en ganska organiserad genomgång av varje person, var de jobbar nu, vem de är gifta med och hur det är med ungarna.

Sen var jag på Björn Skifs show på Cirkus. Och jag säger bara det, han är bäst! Det var i särklass det bästa jag varit på på länge. Fullfjädrad artist, bra röst, bra repertoar, sexiga dansare, häftiga luftakrobater och en publik som är med på noterna. Värsta öset! Jag tror jag log från det att jag kom in tills långt efter jag gått därifrån. Satt perfekt, på sjätte raden i mitten. Hade dessutom tur att sitta bredvid ett par som levde sig in i musiken på samma sätt som jag och det förhöjer faktiskt upplevelsen.

Jag är lyckligt lottad jag!

4 kommentarer:

  1. Ja du är lyckligt lottad och det är du värd också. Kan tänka mig att Björn Skifs är bra även i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Han var min idol när jag var 12-13. Då var jag på en av hans konserter. Skulle vara kul att gå nu också.

    SvaraRadera
  3. Ja det låter som en fantastisk lördag. Vi var borta på middag och fick sjkjuts både dit och hem. Det kändes väldigt lyxigt och var jätte trevligt och gott så jag är nöjd med min lördag jag med även om det inte blev så värst mycket musik.

    SvaraRadera
  4. Björn Skifs berör mej.

    SvaraRadera