söndag 31 januari 2010

Inte hunnit!

Jag har inte hunnit läsa några bloggar, än mindre kommentera. Vågar knappt kolla i Bloglovin hur många olästa inlägg där är.

Idag har det var en planeringsdag. S kom mitt på dagen och tog först en löprunda innan vi satte och och pratade. K kom lite senare. Så nu har vi bokat hotell i San Francisco och ett boende i Auckland för våra första nätter där. Sen har vi läst guideböcker och sökt på nätet och har en preliminär plan för hur vi ska åka på Sydön. Vi har inte bestämt om det ska bli husbil eller bil och B&B. Det lutar åt bil för annars kanske vi blir sittande på campingplatser om kvällarna. Vi får se. Det finns så oerhört mycket att se och göra på Nya Zeeland att hälften kunde vara nog! Beslutsångesten ångar om oss när vi pratar fram och tillbaka.

Det ska bli jättekul att vi stannar två nätter i San Francisco på vägen dit. Jag vill se en spårvagn och en backe, sen är jag nöjd.

På hemvägen blir det stop over i Singapore, undrar vad jag vill se där?

9 kommentarer:

  1. Och en spårvagn plus backe måste väl vara enkelt att fixa! :-) Skulle också vilja se San Francisco. Får bli när jag blir rik...

    SvaraRadera
  2. Och så måste du kika över från Fisherman´s Wharf till Alcatraz, samt köpa någon fjantig souvernir, typ käpa med 49´s logo:)

    Såg ditt inlägg om facebook:)

    Kram åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken resa, så spännande. Vi hade en dags väntan i Singapore och åkte buss/båt på en guidad resa som ordnades från flygplatsen.
    Har inte riktigt hängt med, du åker alltså snart?

    SvaraRadera
  4. Det låter hur spännande som helst.

    SvaraRadera
  5. Om tre veckor åker jag. Shit, vilken resfeber jag kommer ha!

    SvaraRadera
  6. Jag har saknat dig lite!

    Vilket datum åker du? Vi åker den 19 feb. *resfeber*

    SvaraRadera
  7. nya zeeland - va häftigt! singapore minns jag som en väldigt välorgansierad stad men skön för mig som kom från ett larmigt, oorganiserat Delhi. Chinatown var jag i - det var rätt kul! Å så kan du ju ta en drink där du vet...filmhistoria!

    Annika

    SvaraRadera
  8. ..."Jag vill se en spårvagn och en backe, sen är jag nöjd."...
    Anspråkslöst, skönt låter det som. Enkelt nöje förhöjer allt. Hoppas din resa ger många minnen och fotografier. /barbro

    SvaraRadera
  9. Singapore tycker jag var en fascinerande stad på många sätt och vis. En sån resa du är på väg att göra.

    SvaraRadera