söndag 21 mars 2010

Från det ena till det andra

Gårdagen började tidigt för att vara lördag, redan klockan åtta. Kan bero på att jag somnade tidigt, sov i tolv timmar! Helt makalöst, men jag får sån'a där sovpass ibland. Känns som att kroppen behöver det.

På eftermiddagen var jag på bröllop, en av "ungarna" där jag bodde förut gifte sig. Det är en så positiv upplevelse att gå på bröllop, det andas så mycket lycka och hopp. En riktigt fin vårdag fick de till bröllopsdag dessutom.

Sen åkte jag till syrran, hon har köpt ny tv så den invigde vi genom att kolla på Millenium, del 2. Vi drack drinkar och åt mat och godis, sen somnade jag ovaggad i hennes säng. Frukosten imorse tog minst två timmar, vi hade mycket att prata om.

5 kommentarer:

  1. Bröllop:) Sååå fin brud!! Underbar klänning!

    Det ända jag vet med "säkerhet" är att jag aldrig kommer skrida i den gången!

    Man ska ju aldrig säga aldrig men det KÄNNS så!
    Varit sambo i 12 år nu. Varken förlovade eller som du också förstår gifta.
    Det går såååå bra ändå:)

    Kul att hitta hit!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Mina dagar: Kul att se dig här! Och jag håller med, det går jättebra ändå! Och är billigare!

    SvaraRadera
  3. Jag går mest på skilsmässor numera.

    SvaraRadera
  4. Åsa: Det borde vara en ceremoni även för såna. Tillbakalämnade av ringar, lite glada minnen och symboliskt iturivande av bröllopsfotografi vore ett bra avslut.

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte det var skönt att fira den med syrran istället för med Kackerlackan, lite bubbel och dans för att den äntligen gått igenom. Jag blir glad bara jag tänker på det nu, hahaha.

    SvaraRadera