onsdag 29 oktober 2008

Teve

Igår gick teven sönder. Skrutt att grejor inte håller längre numera, mer än 5 år ska väl en kapitalvara hålla? Och inte verkar det som det är idé att laga saker heller, bara köpa nytt. Jag ser inte särskilt mycket på teve men det känns trots allt udda att vara helt utan.

När jag var dryga 20 köpte jag en begagnad teve av en kille på jobbet och målade ytterhöljet knallgult! Den hade dock bara Ettan så varje tisdag när det var Scener ur ett äktenskap av Ingemar Bergman tog jag pendeltåget till Flemingsberg där min kompis Sten bodde. Han hämtade mig med sin folka vid stationen och så såg vi på teve och sen åkte jag hem.

Min första färgteve minns jag oxå, det var nog det första jag köpte på avbetalning. Det första jag såg på den när jag fick den hemkörd var ett vulkanutbrott på Skolteve!

Nu måste jag reka lite vad jag ska köpa för något, troligen blir det en liten plattskärmsteve igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar