söndag 15 april 2012

Intensiv helg

Det intensiva började redan i torsdags eftermiddag. Jag slutade tidigt och tränade efter jobbet och sen hade jag träff med min förstfödde och mitt barnbarn i mataffären. Sen åkte vi hem och lekte och lagade mat.

I fredags åkte jag på en tur till Åland med mina två gamla nyupptäckta klasskompisar. Det var kul, men den ena pratar så mycket att jag blir så himla trött! Måste nästan avskärma mig ibland.

Idag har jag promenerat runt på Söder (SoFo) i flera timmar i den där tävlingen som den stora dagstidningen brukar anordna i samband med jul och påsk. Gick som vanligt med min unga killkompis (han är 24) och vi hade jättetrevligt. Har hittat alla platser utom tre, den översta är en av dem.





Har du haft det lika intensivt eller fick du vila lite?

6 kommentarer:

  1. Jag har haft en väldigt lugn helg. Den översta bilden får jag för mig finns i Gamla Stan, men det stämmer ju inte om ni bara skulle gå på SoFo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde veta, jag har bott söder om SoFo!

      Skönt med en lugn helg, det ska jag ha nästa helg. Säger hon utan att ha konsulterat almanackan.

      Radera
  2. Jag försökte få med folket hemma hos mig på dn:s skattjakt, men möttes av kompakt motstånd. Barnbarnen tyckte att det lät snudd på lika inspirerande som en trädsafari i Tanto.

    SvaraRadera
  3. Ja det var intensivt men ibland är det skönt med såna helger också. Men du - SoFo vad är det? Nån särskild del av Söder? Förklara för en som bor en bra bit utanför 08-området!

    SvaraRadera
  4. Ville bara säga hej. Och tala om att jag saknar dej.

    SvaraRadera
  5. Jag hade tänkt att jag skulle ut och leta efter platserna men sedan gömde jag bort det.

    SvaraRadera