söndag 17 maj 2009

Sex en söndag

Vaknade strax före sex när C gjorde frukost. Mer eller mindre halvsovande tittade jag ut genom fönstret och såg solen skina genom diset mellan husen. Då fick jag se det. Bänken var borta! Vart än min sökande blick landade så kvarstod det. Bänken var borta! Det har hänt förut att någon flyttat den en bit men nu såg jag den inte alls. Fortfarande sömndrucken öppnade jag balkong- dörren för att ta en bild på bänkens plats. Det luktade eldsvåda. Det jag trodde var morgonens fukt som steg från marken var brandrök. Jag såg mig om men såg ingen rökpelare någonstans, hörde inga sirener utan söndagsmorgonens lugn härskade. Jag somnade om, det var ju inte här det brann i alla fall. Nu har jag läst att det är en soptipp ett par mil härifrån som brinner.

2 kommentarer:

  1. Men har bänken kommit tillbaka?

    SvaraRadera
  2. Nej, den har inte det! Nu har det iofs varit regnigt så behovet av den har inte varit så stort. Jag hoppas på att någon av "farbröderna" letar rätt på den och bär den tillbaka. För förhoppningsvis står den i närheten.

    SvaraRadera