tisdag 4 november 2008

En härlig dag!

Idag slutade jag tidigt och åkte iväg till Micro för att köpa nya vindrutetorkare. De gamla gnäller och gör inte sitt jobb ordentligt. Blev erbjuden hjälp att hitta rätt sort och sen höll jag på att ramla baklänges när killen undrade om jag ville ha hjälp att montera dem! Det kallar jag service. Nu hade jag bilen långt bort på parkeringen så jag tackade nej.

Gick in på Ikea bredvid och handlade ett par julklappar. Tog en fika och hade kaffe och några små chokladbitar på brickan när jag kom fram till kassan.

- Är du med i Ikea Family? frågade kassörskan.
- Ja, svarade jag
- Då är kaffet gratis!

Betalade 5 kronor! Dessutom tyckte hon mitt halsband var fint.

När jag kom hem hade en sak (mmm... en annan julklapp!) som jag beställt från Miss Home i söndags redan kommit! Mot faktura och ingen fraktavgift. Kunde inte låta bli att mejla dem och säga att jag tyckte de var bra.

Vilken dag va?

Och inte har jag ont heller. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar