lördag 1 november 2008

Handlingslistor

Jag har skaffat mig en ny hobby. Jag samlar på folks gamla handlingslistor som de lämnat kvar i kundvagnen. En sån lista sätter igång fantasin och funderingar över vad det är för person som skrivit den. Handstilen, storleken på bokstäver, vad de skrivit på för lapp, vad för sorts saker de köper och hur mycket.

Den här till exempel, skriven med bläckpenna på ett randigt papper och utriven ur ett block med ojämn kant och nästan bara med gemener:

ostkaka
grädde
pepsimax
statsumas
2 lättmjölk
3 A-fil
2 proviva
1 youghurt papi
skinka
bröd hårt+mjukt
salt
svart peppar finmalen
glass
naturgodis
färdigrätter
grönsaker
te



Vem har skrivit den? En som är ganska ointresserad av matlagning? En som bor själv? En som vill vara lite hälsosam? En som är cirka 30 år?

2 kommentarer:

  1. Vilken spännande grej, det där vill jag testa med. Nu ska jag hålla ögonen öppna för shoppinglistor. Jag tror att du har helt rätt i dina antaganden när det gäller den här listan. Jag tror att allting stämmer och jag tror dessutom att det är en man.

    SvaraRadera
  2. Tror det är en kille som skrivit listan. Ser ut så på stilen. Kanske har han problem med magkatarr eller liknande. Han har precis mött ett träningsfreak till tjej och försöker imponera på henne genom att köpa så hälsosamma saker som möjligt. Han köper färdigmat som han tar med till jobbet som lunch. Förhoppningsvis kollar inte nya tjejen i frysen. Tror dessutom han är lite äldre än 30. Tror inte yngre människor skriver ut finmalen.
    Är kul att titta på andras handlingslistor. Jag brukar även stå och analysera vad personen framför mig i kassan har handlat.

    SvaraRadera