onsdag 1 februari 2012

Godhet lönar sig


En dag innan jul så var det någon som glömt sin tvätt kvar i torktumlaren. Jag vek den. Häromdagen när vi hade tvättstugan så hände samma sak igen men den här gången var det C som var ner. Jag tyckte hon var borta länge och när hon kom upp sa hon att hon vikt tvätten åt personen som glömt. Det var nog en tjej, sa hon, för det var massvis med små handdukar som hon nog tar bort sminket med.

Idag när jag kom från jobbet satt ett avlångt paket i tidningshållaren utanför dörren. En jättefin bukett med tulpaner och ett kort där det stod. "Tack för att du tog hand om min glömda tvätt!"

Så godhet lönar sig. (och även att föregå med gott exempel)

6 kommentarer:

  1. Men hurra, sånt där är fantastisk (både att någon viker och att det uppskattas.)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Trevligt med grannar som visar sin tacksamhet i handling.

    SvaraRadera
  3. Jag tror på det, att människor i allmänhet är goda. Det är toppen när de visar sin uppskattning. Allt för ofta tänker man att man ska göra det men det blir inte av. Så njut av de fina blommorna och fortsätt vika tvätten. (Jag har en granne som till och med manglade mina handdukar en gång).

    SvaraRadera
  4. Jag tror egentligen också på människans inneboende godhet. Det är bara att den har så svårt att flytta utomhus ibland.

    SvaraRadera
  5. Det var en fin gest, både av er och hon med blommorna.
    Gulligt.

    Önskar jag fick en bukett av maken för att jag viker hans tvätt. Ska lämna den här sidan framme när jag går från datorn så kanske han läser ;)

    SvaraRadera