söndag 29 mars 2009

Var är klockan?

Just det, var är klockan, inte vad! Det finns alltid en undanskymd en som jag glömmer ändra tiden på. Nu har jag ställt fram klockan i badrummet, köket och vardagsrummet. Har armbandsuret och den i bilen kvar att ändra. Har jag någon mer, verkligen? Datorn och teven fixar sig själva. Det är "bara" fem stycken det. Hur många har du ändrat?

Jag har bara balkong så det där med grillen funkar inte för mig. Jag kör med ramsan att man flyttar fram klockan när man har sommaren framför sig. Och bak den när man har den bakom sig.

1 kommentar:

  1. Jag vet aldrig hur man ska göra. Alltid lika förvirrad. Kanske för att jag inte gillar sommartid. Det känns kallare på morgonen och jag märker inte någon skillnad på att jag skulle få mer dagsljus.

    SvaraRadera