onsdag 18 mars 2009

Vattengympa

Vi måste ha badmössa på vattengympan. En av herrarna sätter glatt på sig ett ljusblått skoskydd i plast lite käckt på sned. En annan av dem är lite tystlåten och har inte insett att vi andra cyklar med våra skumgummiormar i en fyrkant utan guppar omkring som en flytboj någonstans mitt i och är i vägen. En dag hade han en ny badmössa. En knallgul med två ögon och en anknäbb mitt fram! I de lugnaste vatten... Sedan dröjde det inte länge innan herre #3 kom med en lika fantasifull, grymma hajtänder längst fram och en liten fena högst upp.

I julklapp fick jag en badmössa i samma stil, den har en propeller högst upp. Känner mig lite som en felplacerad Karlsson på taket när jag har den på mig. Men snabb!

Och när vattengympan är slut känner jag mig smal som en vidja och rak som en fura.

1 kommentar:

  1. Helt underbart. Tänk att det finns så många olika fantastiska badmössor. Undrar just vem som designar dem, kan man ha det som yrke kanske, badmössdesigner.

    SvaraRadera