torsdag 22 december 2011

Idag

Idag har jag jobbat. Men igår tog jag faktiskt en semesterdag, jag behövde få lite distans. Så nu har jag det, jag sväljer och biter ihop. Det värsta är att det krävs att jag ska vara positiv och le också och det fixar jag inte, jag kan inte göra våld på mig själv hur mycket som helst. Så jag hoppas att det duger att de tystat mig.

Julförberedelserna går bra, om man inte har så höga krav och det har jag inte. Köpte julgran idag av en charmig liten farbror från Roslagen som bedyrade att granen var huggen för max två veckor sen. Nu står den i vatten på balkongen. Hos oss är seden att granen, den tar man in dagen för julafton. Man klär den på kvällen men man får bara testa att belysningen funkar, sen ska den vara släckt till julaftons morgon.

Julklapparna är inslagna men alla rim är inte klara. Det här blev väl bra?

"Denna, kan vi lova
Ska ni inte ha när ni ska sova

Gissa vad det är!

Kvar att göra är städning, men det gör jag imorrn när jag är ledig. Skinkan. Julgrupper. Långkål. Det blir nog bra.

5 kommentarer:

  1. Jag önskar dig och de dina en riktigt god jul! Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag snor det där rimmet. Det kan ju användas till en hel del grejer.

    GOD JUL på dig!

    SvaraRadera
  3. Det kan vara nästan vad som helst, en matberedare kanske!
    God jul!

    SvaraRadera
  4. God jul på dej Maj! Och rimmet var mycket bra. Satt och klurade en stund men hade aldrig gissat på brandfilt :D Glad att facit fanns, nyfiken i en strut slapp plågas julen ut.

    SvaraRadera