söndag 13 november 2011

Oj!

Oj vad jag inte bloggat på ett tag. Jag har en ganska intensiv fas i ett av mina spel just nu, det är nog därför som tiden inte riktigt räcker till.

I fredags var jag med tjejgänget och spelade boule och åt buffé på samma ställe. Väldigt trevligt, god mat och det är så kul att spela boule. Vi var sju stycken och varenda en hade svarta kläder! Jag med. Det är ju helt otroligt. Kastade en blick på bordet bredvid när jag upptäckte det och det var samma sak där. Jag ska verkligen tänka mig för nästa gång jag går på lokal.

Igår hade jag tvättstugan, och om det kan man ju inte berätta något intressant. Gjorde en riktig 80-talsmiddag, fläskfilé, banan, jordnötter, mango chutney, curry och bacon. Smarrigt värre. Tur att inte C var hemma, hon ogillar frukt i mat. Idag blir det kalvstek och hasselbackspotatis. Fasiken vad påhittig jag är!

Jag fick ett tips av Mea om ett körprojekt som ska vara fyra onsdagar framåt så det har jag hoppat på, tack Mea! Egentligen kan jag inte på onsdagar eftersom jag har vattengympa då men jag pratade med dem och jag fick byta grupp tillfälligt till den som börjar 1715, då hinner jag till kören som börjar 19. Vad jag kommer få svårt att hinna är middag, men jag får väl göra som alla andra, äta i flykten.

6 kommentarer:

  1. Kul att du hör av dig igen!
    Jamen det är lite trist med allt detta svarta!
    Vad duktig du är som lagar mat, själv genar jag oftast. Ugnsteker en påse kycklingfiléer som sedan räcker mest hela veckan...Eller äter fil eller en sallad. Så trist är jag.

    SvaraRadera
  2. Va kul att du gick med i det. Tänkte väl att det skulle vara nåt för dig =)

    SvaraRadera
  3. Håller med Annika. Jag gör sällan middag till mig när tonåringarna är hos sin pappa. Och nästan aldrig så avancerad middag som du gör. Men jag gillar frukt i mat så jag kanske ska prova.

    SvaraRadera
  4. Själv har jag hoppat kören denna höst. Kanske börjar jag igen efter jul.
    Och bloggandet har jag nästan också hoppat känns det som. Men det går ju upp och ner.

    SvaraRadera
  5. Åh, det måste vara det där "Boule och bar" eller vad det heter, eller? Jag har sett reklam för det och det verkar så kul! :)

    SvaraRadera
  6. Kommer du och sjunger ikväll?

    SvaraRadera