söndag 26 april 2009

Andra bloggare

Som vanligt blir jag påverkad av vad jag läser och eftersom jag nu läser andras bloggar så tänker jag på personerna bakom. Det är intressant att på det här sättet bilda sig en uppfattning om vilka de är, hur de lever och vad de tycker om. Saker de berättar påverkar ibland mitt sätt att se. Som idag.

Staffan, och vilka fler det nu är, kommer ha en temadag och fotografera Dörrdetaljer som de kommer visa på sina respektive bloggar den 2a maj. Därför har jag försökt öppna mina ögon för sådana och tog några misslyckade bilder på ett vacker fönster i en grön dörr. (jag skulle såklart använt blixt, nu blev dörren för mörk eftersom det var ljust utanför fönstret). När jag idag klev av tunnelbanan vid Kungsträdgården stod en dam och fotograferade portklappen på den jättestora gamla porten vid rulltrappan. Genast tänkte jag "vem av bloggarna är det?" Precis som om en icke-bloggare inte kunde få fotografera en dörrdetalj. Jag tog ett par bilder jag med och hon berättade för mig att porten kommer från slottet Makalös som brann 1825. Jag gillar när folk berättar sån't de vet.

På vägen mot Skeppsholmen hördes vaktparaden på avstånd, de marscherade på andra sidan vattnet. Och då log jag för mig själv när jag såg alla som med kameran i högsta hugg intog diverse olika fotoställningar.

Jag såg äntligen fotoutställningen på Moderna museet som jag varit på väg till ett tag. Fick sällskap av min förstfödde och hans flickvän, det var trevligt. Vi tänkte fika på Café Blom efteråt men tillströmningen av folk dit hade nog varit över förväntan för det mesta var slut, så även personalen. Vi fick hitta ett annat fik.

2 kommentarer:

  1. Så där tänker och undrar jag också. Du skulle ju kunna vara hon som satt mitt emot mig på tunnelbanan. Man kan aldrig så noga veta. Tänker försöka hänga med på dörrdetaljerna.

    SvaraRadera
  2. Samma här, ibland när jag möter människor kan jag tänka, undrar om han/hon har ett alias. Eller när jag läser bloggar, undrar vem som sitter där på andra sidan.

    SvaraRadera