tisdag 7 april 2009

Blogglinje

Jag känner mig fortfarande som en rookie i bloggvärlden och vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Vilken av mina sidor ska jag visa och kan jag ens bestämma vad det är jag visar? Innan jag började här så läste jag inga bloggar alls. Blev närmast irriterad när det alltid dök upp såna när jag sökte på ett ord. Nu läser jag bloggar och förundras över hur mycket som är riktigt bra.

Men det finns så många olika sorter och när jag ser dem vill jag också vara just som de. Det finns de som tar superbra bilder. De som skriver intressant. Ibland kombinerat. De som är humoristiska. De som har har ett intresse och berättar om det. De som är filosofiska och tänkande. De som skriver kort. De som skriver långt. De som har ett livsöde att berätta om. De som är väldigt personliga och utlämnande. De som har en massa åsikter.

Skriver jag verkligen för min egen skull? Jag tror inte det, jag tror jag skriver för att bli läst. Annars hade jag lika gärna kunna haft ett word-dokument. Och när jag tänker så får jag en släng av prestationsångest av sorten "varför ska jag göra det här när andra gör det så mycket bättre". Och så funderar jag igen på om jag ska ha ett tema, vara rolig, skriva djupsinnigheter eller svårsinnigheter.

Äh, jag fortsätter väl att vara mig själv bara. Något kanske utkristalliserar sig.

2 kommentarer:

  1. Så där har jag hållit på att vela i över tre år nu. Minst en gång i månaden drabbas jag av "slänga & stänga". Av olika orsaker, bl a just för att jag tycker att så många andra gör det så mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. frktjatlund: Gör DU? Du tillhör ju dem som skriver intressant. Satt nog en timme och läste hos dig igårkväll!

    SvaraRadera