torsdag 9 april 2009

Handlingsplan inför påsken

Det blir några lediga dagar från jobbet. Om jag i förväg tänker ut vissa saker att göra så kanske jag gör dem också? Det kanske hindrar mig från att sjunka ner i overksamhet och letargi där jag inte får något alls gjort. Det gäller att hålla ångan uppe, liksom.

Fyra dagar. Lördagen blir enkel, då ska jag till syrran på tidig middag. Ska räkna hur många flaskor hon har i sitt barskåp, förra gången var det 28 tror jag.
Tre dagar till.
Det är en utställning med bilder av Andreas Gursky på Moderna Museet som jag vill se.
Två dagar.
Plantera penseer i den ena balkonglådan. Mäta ska jag försöka göra också. Kan ju inte tänka på att byta köksluckor om jag inte ens vet måtten på dem. Skulle behöva sy något mjukt att ha fötterna på till barstolarna. Har både skumgummi och tyg, saknar bara idén om hur jag ska göra.
En dag till.
Det blir säkert fint väder någon av dagarna. Då ska jag förstås göra något utomhus. Promenera eller så.
Sådärja, den blir nog bra den här påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar