söndag 14 augusti 2011

Nattprat

Vanligtvis sover jag som en stock, vare sig C är hemma eller ute på vift. Vad jag möjligen gör är att lämna lampan i lilla hallen tänd, då vet jag om hon kommit hem eller inte om jag vaknar.

Inatt vaknade jag visst av att hon sätter nyckeln i dörren för direkt hon kliver in ropar jag: "Vad gör du?"
"Kommer hem." svarar hon. Det här mindes jag inte förrän hon berättade det i morse.

Idag har hon hjälp till med lite smågrejor. Lagt upp äppelvinet i vinstället, torkat av köksventilen och lite sån't. När vi stod i badrummet, hon med trasan i högsta hugg och jag med en bunke så skulle jag backa ut därifrån. Jag hade rätt ont så det gick så sakta och hon säger något roligt. Alltså, det var jättesvårt att backa, skratta och ha ont samtidigt! Skratt är ohejdbart även om det gjorde saken, i det här läget, mycket värre.

Imorrn kommer en spansk tjej som C lärde känna i Nya Zeeland hit och ska bo här en vecka. Det ska bli roligt. Vi har försökt planera in så mycket svensk mat som möjligt och C har ett gäng med aktiviteter i bakfickan. Tjejens enda önskan att göra är att klappa en älg... Kan bli svårt att ordna!

6 kommentarer:

  1. Skansen!! Där ligger ju älgarna rätt så nära stängslet så det är bara att luta sig över lite lagom försiktigt

    SvaraRadera
  2. Tänkte också på Skansen. Fråga kan ni ju göra.

    SvaraRadera
  3. Haha, vad roligt. Ja, Skansen är väl alternativet i så fall.

    SvaraRadera
  4. Ajoj,skratta fast det gör ont är inte lätt! Å aldrig är det väl så mycket skratt som ska ut som då!
    Vi har en Moosegarden utanför stan - där får man klappa älgarna och gå mitt ibland dem. Det var ett tyskt par som gifte sig i älghängnet i helgen! Fast det kansek är lite långt att åka...

    SvaraRadera
  5. Kul med tjejen, ni får väl ta henne till Skansen, där finns iaf en älg inom lås och bom!. Ha en trevlig vecka.

    SvaraRadera
  6. Tänkte också på Skansen. Min dotter har tänkt sig en resa till Nya Zeeland i slutet av december vet inte riktigt varför hon vill just dit får väl se om hon får ihop tillräckligt med pengar.

    SvaraRadera