lördag 22 oktober 2011

Pyssel av opysslig



Jag är inte särskilt pysslig av mig. Tvärtom kan jag drabbas av panik och "vittpappersyndrom" när de där kreativa och fantasifulla personerna sätter igång och bara gör. Ändå tycker jag det är roligt. I torsdags skulle vi haft bokcirkel men den var omgjord till pysselkväll. Priset på ovanstående julkort måste vara skyhögt om man ska räkna tiden jag lagt ner! Mest nöjd är jag med det grå. Det är ett silvernät till höger på det. Och att få dit texten på det svarta var intressant. Då tar man en stämpel som man har lim på och stämplar på pappret. Sen strör man guldpulver över som fastnar i limmet och sen håller man det hela ovanför en brödrost så glansen kommer. Dessutom fick jag lära mig vad krokodilsax är, det är dem man klipper vågigt med.


3 kommentarer:

  1. Men herregu´vad man kan lära sig i en bokcirkel!
    Fint blev det dessutom!

    SvaraRadera
  2. Fina! Jag älskade att hålla på med sånt pyssel när jag var yngre (alltså riktigt ung) men inte nu. Krokodilsax hade jag också (för hundra år sen).

    SvaraRadera
  3. Jag är tyvärr inte alls pysslig av mig. Önskar jag var det men tålamodet tryter allt för snabbt

    SvaraRadera