torsdag 16 september 2010

Pigg, fast trött

Har just tillbringat en dryg timme med min dotters röst rakt in i hjärnan, via hörlurar och Skype. Det är så roligt att prata med henne! Det blir så otroligt nära, avståndet finns inte alls just då. Hon frågar och berättar, jag berättar och frågar. Hon har bara tre veckor kvar på Nya Zeeland och det är mycket inombords för lilla damen just nu. Hon ska mejla en lista på vad hon vill ha till frukost första dagen när hon kommit hem. 

Men trots att jag är lite "hög" just nu måste jag ta mig i säng och sova, har ju lite att pyssla med inför min förestående resa. Oj, halvett....

7 kommentarer:

  1. Tror du hon hålls hemma sen? :-)

    SvaraRadera
  2. Jag måste säga att den dottern verkar vara en väldigt förståndig och intelligent kvinna. Så även om det känns jobbigt då och då tror jag hon hittar vägar ur det.
    När får man reda på vad bokstäverna stod för? Vill ju veta om jag lyckades pricka in nåt av dem.

    SvaraRadera
  3. Fru Venus: I två månader. Sen ska hon dit igen på ett tremånaders turistvisum. Och sen vet ingen hur det blir, hon har ju pojkvän där.

    Mea: Hon brås på mor sin.. :-)

    Åsa: Inte ett dugg svårt. Inte för en som fixar till en trådlös printer. :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart med modern teknik ibland

    SvaraRadera
  5. Härligt! =)
    Och kul att hon kommer hem snart. Det är inte så att du ska åka dit och hämta hem henne?

    SvaraRadera
  6. Nilla: Nä, har hon tagit sig dit själv får hon allt pallra sig hem själv oxå!

    SvaraRadera