fredag 12 februari 2010

Ett dagsverke på två timmar

Men herregud så nöjd jag känner mig! Jag har gjort ett dagsverke på två timmar känns det som.

Det skulle vara besiktning hemma någon gång mellan 8 och 12. De ska bygga ett hus bredvid vårt och ska spränga.

Så jag gick upp i vanlig tid, åt frukost och körde vanliga morgonrutinen. Halvåtta steppade jag ner till gemensamma tvättstugan och tvättade hallmattan som katten skitit på. Tog köksmattan och dynorna till stolarna också. Sen började jag byta ut mitt röda tema mot mitt lindblomsgröna. Det blir lite ljusare och mer vårlikt inne. Jag hann inte till gardinerna dock, det får jag ta ikväll.
Jag tvättade luftventilen i köket, uppflugen på min fina nya stege. Fick mig en kopp nymalet och nybryggt kaffe också.

Besiktningskillen kom redan halvtio så när han var klar sprang. (nåja, gick..) jag ner i tvättstugan och hämtade de nu torra, rena och fina mattorna.

I bilen på på väg till jobbet sjöng jag. Och väl framme så var min favoritjobbarkompis här.

5 kommentarer:

  1. Oj så skrämmande läsning. Det kan inte vara nyttigt. (avundsjuk? jag? tss, inte då)

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att känna sig nöjd när något blir gjort. Synd att det inte händer här hemma oftare.

    SvaraRadera
  3. Ibland bara har man flyt och det känns bra. Det är du väl värd! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Du tycker så mycket om den där katten, va?

    SvaraRadera
  5. Favoritjobbarkompis? Men jag har ju slutat... ;)

    SvaraRadera