torsdag 18 februari 2010

Med och mot

Det finns medtrafikanter.
De släpper ut mig när jag kommer på en liten väg och ska ut på en trafikerad, stor väg.
De låter mig backa ut från tvärparkeringen utan att tuta.
De lämnar en lucka bakom mig så jag slipper oroa mig för att få dem i baken om jag måste nita.
De blir inte irriterade när jag håller 30 km-gränsen


Sen finns det mottrafikanter också.
De sopar inte snön av bilen utan låter mig köra i ett moln av deras snö när jag ligger bakom dem. De proppar igen rondellen så jag inte kan köra igenom.
De kör i bussfilen och tränger sig in framför mig.
De kastar sig in två meter framför min bil när de byter fil.
De som inte blinkar när de ska svänga och låter mig vänta i onödan

4 kommentarer:

  1. Exakt!




    Annika på amatankar

    SvaraRadera
  2. Med och mot - hela livet är fyllt av det!

    SvaraRadera
  3. Nu kanske jag är lite sent ute men jag vill önska dig en bra resa och en riktigt trevlig semester och avkoppling från busiga medtrafikanter. En riktig jorden-runt-resa blir det ju. Ha det bra!

    SvaraRadera