tisdag 16 februari 2010

I en ryggsäck

Letar fram en gammal ryggsäck som ursprungligen varit Cs skolväska i mellanstadiet. Hon fick ju ta min riktiga ryggsäck när hon for. Den är svart med orange insida och detaljer. Den har många fickor, nätfickor och blixtlås. Jag skakar ur den.

sand från en okänd strand
tallbarr
två halstabletter i mörkblått papper med texten Haslerku
en penna som det står Viking Conference på
två tunnelbanebiljetter till Heathrow från juni 2005
en svart hårsnodd där resåren torkat ihop
två citronsavett, status okänd
tre ipren

7 kommentarer:

  1. Både du och Nilla ska ut och resa och träffa barn - härligt! Själv ska jag åka till det stora landet i västyer i slutet av mars och träffa min far som då fyller 85 och bror och svägerska och deras glin. Det ska bli kul. Trevlig resa får jag önska dig också!

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att titta igenom gamla väskor. Mycket konstigt, roligt som ligger och skräpar.

    SvaraRadera
  3. För någon vecka sedan köpte jag en väska för 10 kronor. Det var i en second hand-butik jag fann den lilla pärlan. Jag hittade två plåster i den. Inte så exotiskt kanske.

    SvaraRadera
  4. man kan hitta mycket när man tar fram gamla väskor. Precis som när man städar i lådorna hemma.

    SvaraRadera
  5. Tänk vad mycket roligt en ryggsäck/resväska kan ha varit med om...

    SvaraRadera
  6. Tänk vad lika innehålleet är i olika människors ryggor. Det där skulle lika gärna kunnat vara någon av mina tjejers.

    SvaraRadera