lördag 13 februari 2010

Hjärteröd


Idag är det lördag. Idag är det lördag och jag är glad idag med. Idag är det lördag och jag är glad för att jag har lyckats köpa en regnjacka! Som ni vet är inte shopping min bästa gren men det här gick galant, tror nästan det var någon form av rekord. Arenarekord eller nå't.

För övrigt gick centrums alla affärer i Alla Hjärtans Dags tecken. Röda puttinuttiga hjärtan överallt och på fikets bord stod höga glas med röda geléhjärtan. Oklart om det var dekoration eller om man skulle äta dem. Många helt vardagliga saker hade plötsligt fått epitetet kärlek. Kärlekskaffe, kärlekste, kärlek hit och dit. Trist ämne när man är singel. Så jag gick in på apoteket och köpte mig kärleksdeodorant och kärleksöronproppar. Förresten tror jag bestämt att regnjackan var kärleksröd.

7 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det blir lite trist när man är singel, men å andra sidan behöver det kanske inte vara en partner för att fira kärlek. Nån på facebook hade skrivit en statusuppdatering: Eftersom det är alla hjärtans dag så byt din profilbild till en av dig tillsammans med din andra hälft/partner.
    Först tänkte jag kommentera att vi andra då? Vi som inte har nån partner eller är det så att alla tar för givet att det inte finns någon utan?
    Nu har jag ju en unge som fyller år imorgon så dagen ägnas mest åt det och på så sätt minskar känslan av att sitta där ensam medan alla andra verkar se rosenrött.

    SvaraRadera
  2. Ååå, ett par kärleksöronproppar är det jag behöver!

    SvaraRadera
  3. Fast även om man är singel så kan man ju köpa sig själv en ask praliner eller lite fina blommor...bara för att...choklad är gott och blommor är fina. Så får jag göra, fast jag är gift. Sa jag att maken är lika romatisk som en sten ;)

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Jadå, det kan man göra. Det är mest att jag känner mig lite utpekat ensam när jag handlar åt mig själv.

    SvaraRadera
  5. Den där godisskålen hade du gärna fått köpa till mej, NU. Alla hjärtans dag är jag inte speciellt mycket för, jag tycker hjärtat ska vara med alla dagar.

    SvaraRadera
  6. Låter toppen med allt kärleks ... lyllo dig som får äta godis, det får inte jag. Men jag blir smal, jajamänsan!

    SvaraRadera
  7. Det är nog enda sättet att kursa vidriga gelehallon.

    SvaraRadera