fredag 19 februari 2010

0430

Halvfem imorrn bitti blir jag upphämtad. Måtte inte snövädret hinna hit och ställa till det för oss. Nu ska jag trötta er med planen för vår resa.

Först London och sen vidare till San Francisco. Där bor vi två nätter för att det är roligt och för att komma ikapp lite tidsmässigt. Vi bor på Hilton vid Union Square, det var rea.

På måndagkväll far vi vidare mot Auckland och där tappar vi en hel dag eftersom vi passerar datumgränsen. Landar tidig morgon på onsdagen. Och alla tider är lokala så jag vete gudarna vilken tid min kropp kommer ha. C har sagt att vi ska försöka hålla oss vakna den där första dagen för att komma i fas, vi får väl se om det går. Jag är rädd för att jag inte kommer sova så mycket på planet. Jag kan ju inte luta huvudet bakåt mot nackstödet för att sova så jag får hitta på någon annan abbrovink.

På lördagen ska vi på rugby! Det ska bli riktigt intressant. C har fått ledigit så hon kan följa med när vi på söndagen flyger inrikes nån timme till Queenstown där vi har hyrt en bil. Sen kör vi norrut utefter västkusten på sydön och bor lite här och var. Glaciärvandring är inplanerat för somliga och Pancake Rocks och lite allt möjligt. När vi når Nelson flyger vi tillbaka till Auckland.

Där har vi ytterligare några dagar, fast då måste C jobba, tror jag. Då blir det lite dagsutflykter, som till Goat Island där det finns mycket fisk och man kan snorkla.

Sen åker vi hem och stannar för en övernattning i Singapore. Där ska vi bo på ett jätteläckert hotell som heter Goodwood som är sedan kolonialtiden. S&K far sen vidare till en ö utanför Malaysia medan jag sätter mig på planet för 14-timmarsflygningen till London och sen vidare hem.

Tre veckor blir jag borta och det är tveksamt om jag kommer blogga något. Jag kommer sakna er alla jättemycket och jag kommer ha sååå mycket att läsa ikapp när jag kommer hem. För era liv kommer inte stå stilla bara för att jag är borta.

Faktiskt är jag så gott som färdigpackad, helt otroligt. Och jag ska verkligen försöka lägga mig skapligt, det är bättre att ligga och läsa även om jag inte kan somna tidigare än vanligt. Har just börjat med en bok av John Irving, jag gillar honom. Och den är på 800 sidor så den ska väl räcka första veckan i alla fall.

Ta hand om er!

27 kommentarer:

  1. Ha det så underbart fantastiskt! Tänk vad mycket du kommer att få vara med om och kunna blogga om när du kommer hem. Eller när du hittar ett Internetcafé. Jag avundas dig så jag är grön. Kram

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig! Vi kommer att sakna dig, ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer verkligen att sakna dig Maj men det ska bli så kul att få läsa om ditt äventyr när du kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Underbart Maj, kommer sakna dig oxå. Kanonroligt för dig det här. Känner mig helt upprymd inför din resa, vilken upplevelse!
    Bamsekram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt ni kommer att ha Maj! Ser fram emot att få ta del av era upplevelser när ni kommer hem.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Den rapporten ser jag fram emot, den vi förhoppningsvis får när du väl är hemma igen. Och vem vet, vi kan ha tur, rätt vad det är kan vi få ett livstecken, mirakel händer. Var rädd om dej och njut hur mycket som helst.

    SvaraRadera
  7. Vinkar... Och väntar på ett härligt blogginlägg när du kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  8. Åh, hoppas du kom i väg i tid! Har hört och sett om att ni i södern har lite jobbigare med vintern än vad vi har. Njut av trippen!

    Annika

    P. när du kommer hem kan du väl hjälpa mig - hur ska jag skriva i namn/webbadress för att de ska bli rätt?!

    SvaraRadera
  9. Ha det underbart! O hälsa det lilla livet =)

    SvaraRadera
  10. :-) Välkommen till Auckland Maj! Hoppas flyget gick bra, och att du inte får för mycket jetlag! Vädret ser ut att bli fint, åtminstonde från lördag. Ha en underbar semester, och var försiktig på vägarna, vi kör på fel sida här!

    SvaraRadera
  11. Vad det ska bli spännande att få höra allt du upplevt. Ser fram emot det. Sköt om dig och allt sånt.

    SvaraRadera
  12. Tittar bara in en stund och umgås lite såhär på en fredagkväll. Så vilket sällskapsspel ska vi börja med? TP? Okej jag plockar fram det direkt.

    SvaraRadera
  13. Det låter verkligen som resan med stort R.

    SvaraRadera
  14. Jag undrar hur du har det.

    SvaraRadera
  15. Här är det -15 igen. Låååångt kvar till sommarvärmen. Undrar just hur varmt ni har där borta...

    SvaraRadera
  16. Tankar om saknad

    SvaraRadera
  17. Hej Maj...
    När du läser detta är du full av upplevelser och nya intryck..Jisses vad kul. Det har varit tomt utan dig.
    Jag har lösenordsskyddat min blogg pga lite olika saker, främst för att jag bara vill att vissa utvalda ska läsa den . Du är en av dem. Maila mig om du vill ha det på mofsan@gmail.com
    *MofsKram*

    SvaraRadera
  18. Trevlig resa och ta vara på dig :))

    SvaraRadera
  19. Jaha, när sa du att du skulle komma hem? Jag minns inte att jag gav dig löfte om att vara borta från mig så här länge... Och varmt och skönt har du det säkert också, och skojsigt... *muttrar*

    SvaraRadera
  20. Oh är det inte idag du kommer hem?? Eller det kanske är i morgon?

    SvaraRadera
  21. Borde det inte ha gått den tid det ska gå för att du ska vara hemma igen nu?

    SvaraRadera