söndag 27 mars 2011

Ännu en bra dag

Det är tamesjutton helt otroligt det här. Ännu en dag när jag varit rak, relativt sett, i ryggen ända från morgonen tills nu på kvällen. Och det trots att jag åkt buss in till stan och sen suttit i tre timmar på ett fik, vilket oftast brukar vara förödande. Jag är så glad och så tacksam och ser på livet på ett helt annat sätt när jag mår såhär bra i kroppen.

Det där tre timmarna på fiket gick ofattbart fort. Jag träffade en kollega som verkar ha gått in i väggen och därför sagt upp sig. Jag förstod aldrig att det var så illa. Hon kände sig som att hon höll på att bli förkyld i samband med att jag var det och det var ju inte så konstigt. Jag skjutsade henne till tunnelbanan den dagen och sedan dess har hon inte varit på jobbet. Hon hade försökt berätta hur hon mådde för vår chef men det hade inte gått fram. Till och med när vi satt i bilen ringde chefen och pressade henne. Men jag tror hon är stark och hon är väldigt tänkande och reflekterande så jag tror hon tar sig ur det här ganska snabbt. Hon ser det som en fingervisning att det var dags att byta inriktning i livet.

4 kommentarer:

  1. Fan att det ska vara så svårt för chefer att se bakom effektivitetssträvanden!

    Och fan vad kul att höra att du inte har ont i ryggen och mår så bra! Jippie!

    SvaraRadera
  2. Trist att signaler inte tas på allvar i tid! Hoppas din kollega repar sig och hittar ett nytt jobb som inte suger musten ur!
    Det är skönt att må bra!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul det är att läsa dina positiva inlägg, man blir ju piggare själv på kuppen! :)

    SvaraRadera
  4. det kan komma när man minst anar det, din kollega är stark som sa upp sig och insåg att hon behövde förändra livet!

    SvaraRadera