lördag 5 mars 2011

Ett inlägg

Blogginläggen sitter långt inne just nu. De finns men finner inte vägen ut i fingrarna. Och tiden har varit knapp också. C mår inte bra. Hon mår lite bättre men det är lång väg kvar. I torsdags var hennes brorsa och hans tjej här, det var en bra avledning även om hon var väldigt trött. Både jetlaggad och ledsentrött. Vi åt lasagne och hade trevligt, hon hade köpt kläder till bebisen som är på väg. Stöp i säng själv när de hade gått. Och två mornar på raken har jag kommit på mig själv med att blunda och "vila" på jobbet medan datorn startar. Är ovanligt trött jag med.

Igår hade jag en trevlig kväll. Träffade min barndomskompis B och hennes syrra och firade en ytterligare person som jag egentligen inte känner så bra men som jag funkar så otroligt bra med. De träffades lite tidigare och spelade bowling i en jättelik spelhall. Jag kom så fort jag var klar med jobbet och då spelade vi shuffelboard, på bord. Det var kul, en blandning mellan curling och boule, kan man säga. Sen åkte vi hem till Bs syrra och åt Prinsens ljumma skaldjursallad vilket var väldigt gott, drack en massa vin och avslutade med Sans Rival. Sov över hos B. Har faktiskt sovit en halvtimme på eftermiddag, en sällsynthet för mig.

Har avtalat med C, som fortfarande är morgonpigg, att hon väcker mig när Vasaloppet startar imorrn bitti.

3 kommentarer:

  1. En dag i taget. Det enda som brukar funka här när det är jobbigt. På ett eller annat sätt kommer man så småningom ut på andra sidan.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det tufft att vara mamma...
    Klart att du blir trött - det går nog åt en del energi för dig just nu.
    Skönt att ha kontakt med barndomskompisarna ännu!

    SvaraRadera