tisdag 29 mars 2011

Vardagsförtretligheter

Jag har ganska hög toleransnivå och brukar snarare skratta än bli irriterad och därför blev jag förvånad över mig själv över vilka små detaljer som idag fick mig att fryna på näsan.

Var vid en stormarknad och handlade. Vi kan säga att den började med C och slutade på oop. Jag vet att det heter just stormarknad men jag kan väl få handla där jag med? Jag behöver inte de där stora likkistorna till vagnar utan den mindre varianten. Antagligen är vi i oerhörd minoritet (trots att 50% av hushållen häromkring är ensamhushåll) för de hade valt att placera de små vagnarna allra längst bort på parkeringen. Längst bort från ingången alltså. Det blir jag irriterad över. De kan väl köra lite varannan, för rättvisans skull? Sen skulle jag ha vaniljstång. Den var slut. Sen skulle jag ha blå Bregott, det fanns inte. Sen skulle jag ha vetemjöl, det var slut, förutom deras eget märke. Sen skulle jag ha halogenlampor, de hade de inga. Irritationen växte och jag kände hur jag bara ville ut därifrån, så fort som möjligt.

Sen blev det bra igen, när jag fick sms från C som sa att hon var hemma och att jag kunde hojta till när jag närmade mig så skulle hon komma ner och hjälpa till med kassarna. Bra där.

5 kommentarer:

  1. Ska man nu till en stormarknad så ska allt finnas, det är väl lite därför man åker dit? Jag förstår din irritation.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog snarare problem åt andra hållet. Kundvagnarna är inte tillräckligt stora och dessutom stirrar folk eftersom de aldrig sett någon handla så mycket mat på en gång.

    SvaraRadera
  3. Usch, så irriterande!! Kanske kan det pigga upp med ett lotteri.
    Jag har en tävling eller ett lotteri på min nya blogg. Kom in och var med och tävla om en limegrön hellinnesjal! En riktig vårsjal! Det kan ju lika gärna vara du som vinner!

    http://www.nyttfranannajohanna.blogspot.com

    Ruta Ett(AnnaJohanna

    SvaraRadera
  4. Jag irriteras över att det inte alltid står pris, blir vansinnig då. Och så blir jag arg när dom har varor som har gått ut på datum, som dom inte plockar bort; lureri kallar jag sånt! Morr...

    SvaraRadera
  5. Hallå där Osloskånskan! Dig har jag sett lite här och var och du är visst släkt med någon. Som om vi inte alla vore.

    SvaraRadera