onsdag 23 mars 2011

Glada saker

Jag har så mycket att glädja mig åt just nu!

Jag mår ovanligt bra i ryggen. Väldigt bra, faktiskt. Om jag visste vad det berodde på så skulle jag se till att det skedde oftare. Kanske kan det vara hostan som gjort det? Jag hostar antagligen inte som andra människor eftersom de får träningsvärk i magen av hosta, jag får det i ryggen. Och kanske var det bra muskler att ha vältränade för mig? 

En tjej som jag brukar sällskapa med till och/eller från kören ringde igår och undrade vart jag tagit vägen eftersom jag inte varit på kören på några gånger. Det blev jag glad över, att hon brydde sig.

Sen gläder jag mig åt att C och jag har så roligt. Vi skrattar galet åt saker som inte är något att skratta åt och jag bara älskar det. Att hon sen säger att "du är som en tonåring" i varierade sammanhang, tar jag som en komplimang.

Jag är glad åt ljuset, det är faktiskt inte riktigt mörkt än fast klockan snart är sju.

Imorrn kommer S och hans flickvän hit, det var några veckor sen jag såg dem så det ska bli roligt att se hur stor magen har blivit. Det är ju bara 6 veckor kvar. Och en kompis på jobbet har stickat en jättfin tröja och mössa i lila och vitt eftersom jag är värdelös på att sticka.

Sen är jag glad att det värsta verkar vara över med Cs uppbrott från sin nyazeeländske pojkvän. De är fortfarande vänner och pratar flera gånger i veckan.

Och jag är glad åt att det vänt till det bättre för en bloggkompis.

Jag kan säkert komma på ännu fler roliga saker men jag hejdar mig nu.

7 kommentarer:

  1. Du är bra gullig du. Myspys-kvinnan!

    SvaraRadera
  2. Och jag blev glad av att läsa ditt blogginlägg, så nu kan du även glädjas åt att du glädjer andra! :-)

    SvaraRadera
  3. Först tyckte jag det stod "Jag kan säkert kömma på ännu fler roliga saker men jag hejdar mig nu." Funderade över vilken dialekt kömma är. Sen såg jag att jag hade smuts på skärmen precis över o:et. Kanske är det så att våren för med sig lite braiga saker denna gång. Vore ju inte helt fel minsann

    SvaraRadera
  4. Att dottern är glad gör säkert dig också glad, eller så är det tvärtom. Glädje smittar.

    SvaraRadera
  5. Om du kommer på vad det är som gjort att ryggen är bättre kan du ju hojta till. Dock ej om det är hostan, jag blir urkass av hosta. UrkassARE ska jag väl säga.

    Det finns mycket vi kan vara glada åt om vi bara tänker efter. Små motgångar är ju inte mycket att gräma sig över, det finns ju glädje också.
    Oftast iaf.

    SvaraRadera
  6. Och jag är glad att jag äntligen har tid att läsa ikapp på din blogg, som jag saknat dej och alla mina andra underbara vänner.

    SvaraRadera