tisdag 22 mars 2011

Glänsande

Efter jobbet tvättade jag bilen, det var dags att se vilken färg den egentligen har och ta bort det kamouflagefärgade lertäcket. Den var röd. Men om den blev så glänsande vet jag inte, det var knappt den blev ren fast jag körde med extra avfettning. Min bil har några år på nacken och rätt som det är tappar röda bilar färgen. Det har den gjort, på motorhuven och på taket. Funderar på att lämna in den på rekonditionering. Passade på och byta en lampa och silikona lister och spraya in låsolja när jag ändå höll på.

Sen en timme av min favoritsysselsättning. Eller inte. Det är ungefär en timme det tar att handla mat för mig. Och då är det ändå lugnt i affären eftersom det fortfarande är eftermiddag. Messade C och frågade om hon var klar på sitt jobb så kunde jag hämta henne. Hon blev glad och jag med eftersom hon då kunde bära upp de tunga kassarna.

Nu ska vi snart göra Magicas soppa. När jag berättade om den för C undrade hon varför man döper en soppa till ett Disneynamn men för mig är ju Magica de Hex en bloggkompis, inte en figur.

Sen borde jag plocka undan lite och kanske dammsuga, nån fastighetssnubbe kommer imorrn bitt och ska felsöka varför jag/vi hade så kallt en period i vintras. Precis som om han skulle bry sig om det är stökigt. Jaja!

5 kommentarer:

  1. Svarta bilar tror jag är ungefär som röda när det gäller att tappa färg... i alla fall glans.

    SvaraRadera
  2. Jag har också en röd bil under allt damm. Dock bor jag utefter grusvägen, så det är liksom ingen idé att tvätta den ännu. Jag brukar dock "rekonda" den frampå våren och det mår den så gott av!

    SvaraRadera
  3. Magicas soppa kanske man skulle undersöka närmare. Kolla in receptet t ex. Jag hoppas den inte är illgrön som häxbrygder brukar vara.

    SvaraRadera
  4. Kul att du ska göra min soppa! Fast den är inte min egentligen, jag har ju också fått den av någon. Idag har jag förberett nästan 10 liter thaisoppa/gryta, ska ha 15 jobbarkompisar hemma imorgon!!!

    SvaraRadera
  5. Åsa, jag tror röda är värst. Helt bestämt!

    Petra: Jag parkerar mitt i en väldigt trafikerad väg så jag vet precis hur det är med damm

    Nilla: Soppan är röd. Don't you worry.

    Magica: Det här är andra gången, jag tycker den är jättesmarrig. Men jag fick inte ha i hela chilin för C, hon vill inte ha för stark mat.

    SvaraRadera