måndag 7 mars 2011

Mossan växer

Jag tror bestämt det börjar växa mossa på min blogg. Och om det inte gör det så växer i alla fall gräset jag sått. Den känns lite oviktig just nu, det känns för lättviktigt, det jag skriver. Det går nog över.

Jag gör ett försök att återgå till obetydligheterna. Att jag låg i sängen hela förmiddagen igår och kollade på Vasaloppet. C kom släntrande strax efter starten med sitt täcke och la sig i soffan. Handlade. Tränade. Strök. Lagade mat. 

Idag har jag jobbat. Imponerat på kollegorna med att som valberedare ha hittat fler villiga kandidater än det finns lediga platser. Ätit middag med x:et som var här och sen hållit mig i bakgrunden så C och han fick umgås själva. Struntade i kören, har tappat lite lust för den faktiskt. Konstigt nog. 

Kollat väderprognosen för Barcelona dit jag åker på lördag. Regn alla dagar, regnjacka anbefalles.

8 kommentarer:

  1. Trist med väderprognosen. Hoppas den är så felaktig den kan vara.

    SvaraRadera
  2. Å Barcelona, ska du dit och förlusta dig och möta våren?! Ska du se fotboll?!?!!
    Låter som du hade en rätt skön söndag och dessutom fick lite gjort där med strykning och handling.
    Å kan man värva dig till valberedning, du verkar bra på det!
    Den nedre bilden på gräset tycker jag är jätteläcker!

    SvaraRadera
  3. Men Barcelona är nice ändå! Och tappade sugar och lite dålig lust är ok. Måste få vara. Vi kan inte förväntas ha samma ork, lust och glöd alltid. Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit i Barcelona, men det låter underbart!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med gräset! Mmmm. Man längtar minsann efter det istället för den här snön som jag tröttnat på....
    Barcelona! Låter väldigt trevligt! Håller tummarna för uppehåll i alla fall!

    SvaraRadera
  6. Tycker aldrig du skriver obetydligheter fast jag förstår att det kan kännas så i jämförelse. Egna barnets hjärtesorg är nästan tyngre än egen. Hoppas du får det bra i Barcelona, det är alltid mitt förslag när jag får frågan vart vi ska resa men han här hemma nappar inte.

    SvaraRadera
  7. Det finns inga obetydligheter!

    Ser fram emot din Barcelonatripp som nog blir trevlig även om den måste förläggas inomhus i tapasbarer och dylikt.

    SvaraRadera