lördag 26 mars 2011

Pizza

Idag åt vi godaste pizzan på länge. Det måste bero på att det var C som ställde den i ugnen, hon satte den lite högre upp än jag brukar göra. Det var inget märkvärdigt på den, tomatsås (som iofs kokat i trekvart), champinjoner, skinka, salami, mozzarella, skivade inlagda vitlökar, färsk basilika och cocktailtomater.

Sen körde hon spaning på huset mittemot. Nu tar hon fram en grön påse ur kylen. Nu kittlar hon honom. Nu skvätter han vatten på henne. Nu tar han en öl. De gör nog tacos. Nä, nu häller hon det ur gröna påsen på tallriken. 

Jag berättade om hur det var när jag bodde på en innergård på söder. Att vi hade en granne mittemot som vi jämt vinkade till. Frukostvink. Kvällsvink. Partyvink. Det var som att vi kände varandra fast vi nog aldrig pratade med varandra. Det var lite mysigt faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Nu partyvinkar jag till dig från min lilla ö ... hej, hej, vink, vink!

    SvaraRadera
  2. Meh, du ska göra annat på din födelsedag! Dricka champagne och dansa hela natten!

    SvaraRadera
  3. Den där pizzan låter väldigt märkvärdig, tycker jag. Så pass att jag blir hungrig.

    Vink, vink från mig också.

    SvaraRadera