lördag 4 juni 2011

Balkong & slappardag

Satt i enbart linne och fikade en lång, lång stund på förmiddagen. Om jag vill ha sol får jag passa på för framåt tvåtiden försvinner den runt hörnet. Hade torkat av golvet igår så det var så fint så. Sen planterade jag pelargoner, fyra olika i olika nyanser av rosa och lite vitt. Lika men olika. Lyssnade på en dokumentär i lurar. Det passar så bra med just dokumentärer i öronen när jag pysslar med händerna. Jag är lite sen med planterandet, jag har en låda till som jag ska göra iordning. Men när jag handlade förra gången hade jag ingen inspiration och det måste jag ha när jag komponerar  i huvudet annars blir jag inte nöjd.

Och så har jag slappat. Suttit och läst. Läst och suttit. Blev lite skraj när jag såg att jag inte har så många sidor kvar i boken, vad ska jag läsa då? Har inget jag längtar efter som ligger på lut. Antingen får jag ta Snabba cash eller Koltrasten i Tegnérlunden.

Oj, det är visst middagsdags. Min hunger sviker mig i dag igen men ofta kommer den mäpan* jag äter. Har tagit fram en degklump och tomatsås från frysen så det ska bli pizza.

Sen ska jag nog se någon av Dox-dokumentärerna på datorn, jag antar att det inte är något teveprogram som faller mig på läppen.


*mäpan=medan för er som inte läser Nillas blogg

8 kommentarer:

  1. Härlig kombination av pelargoner. Vi åt fuskmiddag idag, grillade finsk bastulänk (korv) när vi bastade ;-) Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Nu när du upptäckt Oates har du hur mycket som helst att läsa. Kan rekommendera Fallen. Och The Middleage, vet inte vilken den svenska titeln är.

    SvaraRadera
  3. Fru Venus: Det låter som en god fuskmiddag det!

    Nilla: Fast jag kan bara ta henne i små doser, hon är så mörk och jag som alltid identifierar mig i böcker får något svårmodigt över mig.

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Tyvärr har en av mina fina pelargoner deckat...

    SvaraRadera
  5. Då kan jag rekommendera dokumentären om Spitzer, NY:s guvernör, som ertappades med köp av erskortflickor. Och föll stort, men ändå utan att hymla om saken, som vissa andra.

    SvaraRadera
  6. Åsa: Du och blommor...

    frktjatlund: Då ska jag ladda hem den också, tack!

    SvaraRadera
  7. Jamen så skönt med en slappardag - fast så slapp var den väl inte? Å fint blev det! Här blev det för ovanlighetens skull inte gent med middagen, hittade ett gott kycklingrecept på Icas receptsida. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Pelargoner är så underbart vackra. Jag har ännu inte inhandlat årets blomster, vi är sena häruppe. Men har man bara pelargoner så har man sommar tycker jag.

    SvaraRadera