måndag 27 juni 2011

Likt en ko

Min panna är lika knölig som en kos. Det är alla myggbetten. Fattar inte att jag inte märkte när jag fick dem. Sen är anklar och vader rätt rödprickiga också. Det är mina första myggbett för i år och de är alltid värst.

Knott är jag inte van vid men såna fanns det också. Det var intressant att se att hur olika populära olika personer var. En tjej satt bara rakt upp och ner utan att knotten var på henne alls. Medan andra hade svärmar runt huvudet. Får man "knottbett" likaväl som myggbett?

Jag har semester denna vecka. Utom på fredag då jag själv valt att jobba för att min kollega och jag ska kunna överlappa. Det är väldigt svårt att ta över halvgjorda jobb nämligen.

Ska försöka låta bli att vända på dygnet. Men klockan är bara tio så jag tar nog och sätter mig på balkongen en stund och läser ut boken. Sen har jag kärt besvär med att välja bland de tre böcker som jag hämtade i tobaksaffären nyss.

5 kommentarer:

  1. Det är lätt att vända på dygnet när man är ledig. Jag har ju sommarlov och är fri i evighet i alla fall känns det så nu i början av sommaren. Vi har ganska många myggor på torpet, de är ovanligt tysta men betten kliar som bara den. Det är konstigt det där att vissa klarar sig undan både myggor och fästingar.
    Jag blev glad över ditt beröm vad gäller mina bilder. Må så gott i ledigheten

    SvaraRadera
  2. Ja, knott biter också.
    Har jag hört.
    Dom vill inte ha mig.

    SvaraRadera
  3. Ja man får knottbett och när knotten biter rinner blodet för den tar liksom ett köttstycke (in än mycket litet) från dig! Så gör i alla fall knotten i Norrland!

    SvaraRadera
  4. (om än mycket litet) ska det ju vara

    SvaraRadera
  5. Kaiza, vad kallar ni knotten för då? Där jag var hade de många olika namn för dem. Som "svidare" (ungefär) och bollfluga.

    SvaraRadera