söndag 19 juni 2011

Först var det fredag

Först var det fredag och då var jag med några av mina kollegor på Gröna Lund och hade femkamp. Allra först åt vi middag och drack kannor med öl. Vad som är härligt med just det här gänget är att det är ingen jag inte vill sitta bredvid. Annars kan det ju vara en och annan som man helst inte vill sitta bredvid för att det inte blir så kul då. Men här är det fritt fram. Det var ett dansband som spelade på scenen men det gick att stå ut med. Själva femkampen var jätterolig! Som vanlig gick jag dit med inställningen "jaja, någon ska ju komma sist också", men jag ska sluta med det, för jag är inte sämst. Att en och annan hade fått lite under västen tar jag ingen som helst hänsyn till. De andra drog vidare när Grönan stängde vid elva, men jag åkte hem. Var så glad att jag klarat precis hela kvällen utan att få ont eller blir krokig så jag ville inte utmana ödet.

Sen vart det lördag och då åkte jag till Erikshjälpen med lite kläder och så hade jag lite bilvård. Kollade olja och kylarvatten och fyllde på spolarvätska och sån't där. Har ett framljus jag behöver byta men det måste jag ha hjälp med. Handlade blommor till en av balkonglådorna, ligger lite efter där. Men hann inte plantera. 

Idag regnade det och då fick balkongen vara. C skickade sms från sitt rum och frågade om vi inte skulle åka till något mysigt ställe och fika lite, så det gjorde vi. Fast då hade jag attans ont i ena benet så det tog jättelång tid att gå från parkeringen till själva stället. Men det gick över sen, när vi handlade var jag som vanligt. Och nu har vi gjort och ätit köttfärsbiffar med vitlök, basilika, soltorkad tomat och mozzarella. Supergott.

7 kommentarer:

  1. Låter som en ganska bra helg på det stora hela

    SvaraRadera
  2. Du har haft en rätt skön mix av socialt leverne och praktiska sysslor som är sköna att få överstökade. Å dotterfika är aldrig fel!

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt det där med sms från ett rum, vi har samma taktik här:)

    SvaraRadera
  4. En underbar helg hör jag, med undantag för det onda benet.

    SvaraRadera
  5. Härlig helg. Jag känner igen det där med att gå hem då andra fortsätter vidare. Man får vara glad för det roliga man orkar vara med på.

    Fint med mysigt fika. Skulle kunna ta en mysig fika just nu faktiskt. Men det är inte många ställen som är öppna före 07. Inte många ställen över huvud taget här hos oss ;)

    SvaraRadera
  6. Men - jag skrev ju en kommentar i går?? Vart tog den vägen måntro? Irriterande...

    Men det är ju onödigt att irritera sig på smått när man kan skriva igen. :-) Hur som helst verkar du haft en perfekt helg på alla sätt!

    SvaraRadera
  7. Låter som det mesta funkar och fungerar. Check. Klart. Over and out.

    SvaraRadera