tisdag 7 juni 2011

Fel vägval

Tänkte åka en väg från jobbet men råkade åka en annan. Den går förbi ett vägarbete och idag var det vakt och enitagetkörning. Batteriet i min klocka är slut så jag bestämde mig för att handla i ett köpcentrum så jag kunde fixa både batteri och matinköp. Dumt val igen! Det är match idag och då är det mycket trafik och långfärdsbussar som får parkera i ett av körfälten. Råkade dessutom flörta lite med en kille i en bil så jag glömde köra när det blev grönt. Men sen blev det bra, för C var hemma och kom glatt ner och hjälpte till att bära upp kassarna. Och så blev hon glad när hon såg att jag köpt köttfärs och hamburgerbröd. Och så blev jag glad för att hon var glad.

Det är en mängd med vägarbeten, vart jag än åker. Grushögar och stenhögar. Sprängmattor och gula arbetsfordon. Betongsuggor och nya gulmarkerade vägbanor. Blir lite sugen på att fotografera allt, men det är olämpligt att kombinera med bilkörning. Får chansa och skjuta från höften nån dag.

5 kommentarer:

  1. Så roligt att du får ha C hemma ett tag. Får sådan längtan efter min son ibland, ofta när jag ser någon smal kille som påminner om honom, då knyter det sig i magen.

    SvaraRadera
  2. Haha, ser fram emot de bilderna.

    SvaraRadera
  3. Helena: När kommer han hem igen då?

    Nilla: Det slår jag vad om att du gör!

    SvaraRadera
  4. Hur man än gör har man ändan bak.

    SvaraRadera