torsdag 9 juni 2011

Taskmörtar

För ovanlighetens skull var jag lite innovativ när det gäller mitt hår imorse. Jag hade det i ett band bak i nacken men lät en slinga på varje sida (den del av håret som är uppsatt med varsitt spänne) hänga ned. Blötte det så det blev korkskruvar och hade i lite jox så de skulle stanna skruvade. Och vet ni vad mina elaka kollegor sa? Att jag såg ut som en jude med lockar! Inget fel på manliga judar och skruvlockar men det var inte precis det jag hade eftersträvat att se ut som!

Men jag fick mental upprättelse sedan när diskussionen övergick i om holmen utanför Djurgården heter Bleckholmen eller Beckholmen. Det var lite olika åsikter vid bordet och som på en given signal vred alla på huvudet och tittade på mig för "facit". Då kände jag mig lite stolt, att de skattar min allmänbildning så högt.

5 kommentarer:

  1. Fick en bild i mitt huvud, från New York där vi såg judar överallt. Med korkskruvslockar. :-) Jag har en arbetskamrat som också alltid är "facit". Det är ganska bra att ha kan jag tycka.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag ser män med hatt framför mig:)
    Facit är bra!

    SvaraRadera
  3. Allmänbildning är gott. Det sitter inte ivägen. Som lockar tydligen kan göra ...

    SvaraRadera
  4. Det är bra att ha någon som man kan fråga som har svar med eller utan lockar.

    SvaraRadera
  5. Det där var jag också med om nyligen. Inte lockarna men det andra. Min chef vände sig till mig och frågade vad som var rätt svar på en diskussionsfråga av genuskaraktär. Jag tror att han ville säga något med det...

    SvaraRadera