tisdag 14 juni 2011

Snart - glasögonorm

Idag har jag äntligen varit hos optikern. Jag behöver ha glasögon mer än när jag läser. Märkte det när jag åkte bil på en sträcka där jag var tvungen att läsa skyltar, de var lite suddiga. Inte så mycket men jag märkte att jag kisade lite. Och det ska bli skönt att kunna läsa innehållsförteckningar och beskrivningar när jag handlar, det kan jag inte nu. Inte utan att ta upp mina läsglasögon. Känner mig lite ambivalent när det gäller valet av optiker dock. Jag valde att gå till en vanlig och som ni vet kostar det skjortan. Men å andra sidan var jag hos en billighetsvariant för ett par somrar sen och det kändes inte bra. Det kändes inte proffsigt. Så jag intalar mig att jag gjorde ett val som var rätt för mig, även om det svider lite.

Skrattade åt C förut. Hon berättade att hon imorse hade fått sms från en kompis med bara ett frågetecken på. Hon mindes då lite svagt att hon kanske hade skickat sms mitt i natten. Jo, mycket riktigt! Hon hade drömt en mardröm och sms:at en kompis och bett om hjälp! 

Och så har jag helt plötsligt en tomatplanta på balkongen. Xet var här och delade med sig av dem som han och hans fru drivit upp. Roligt!

8 kommentarer:

  1. Hm, jag måste också! Funderar på att bara göra en undersökning och sedan beställa glasögonen på nätet för jag tycker det är så dyrt med bågar....

    SvaraRadera
  2. Så kanske jag gör nästa gång. Fast bågarna var inte de dyraste, det var de progressiva glasen.

    Men skulle jag bara ha vanliga läsglasögon skulle jag definitivt testa den varianten.

    SvaraRadera
  3. Välkommen i glasögonormgänget!
    Vi har det roligare.
    Hoppas jag.

    SvaraRadera
  4. Välkommen in i gänget tänkte jag skriva och skrev och såg att Nilla redan gjort det. Självklart har vi roligare. Vi vet ju vad vi ska spendera våra pengar på... ;)

    SvaraRadera
  5. Jag köper ett par av optikern och ett par billigare på nätet

    SvaraRadera
  6. Inte orm - uggla! Och dito intellektuell look. Fint surru. Jag har två tomatplantor (försöker varje år) en får frukt, den andra ser mest sur ut även om den går vatten.

    SvaraRadera
  7. Nilla & Glimra: Jag litar på er!

    Shamrock: Det låter ju smart. Jag tänkte att såhär första gången var det bäst att ta ett par "riktiga"

    Magica: Uggla var ett trevligare ord, faktiskt. För jag är ju lite ugglig. Lite ruggugglig sådär. Och när du säger det, tomat är en frukt va? Likaväl som jordnöt inte är en nöt. Och avokodo är frukt med väl?

    SvaraRadera