onsdag 8 juni 2011

Gänget

Fick lov att välja ett av två gäng idag. Valde vattengympagänget. I den grupp jag går i är vi tre tjejer och ett antal killar. Gruppen innan oss är bara tjejer, nåja, en stackars kille har de. De är så himla trevliga och vi skrattar så gott och pratar så mycket vi hinner den korta stund vi möts i omklädningsrum och dusch mellan passen. Varje terminsslut går de ut och äter och vi får hänga med. De har lagom börjat äta varmrätten när vi kommer och eftersom jag äter innan vattengympan så nöjer jag mig med ett glas vin. Eller två. Snodde lite hembakat knäckebröd bara. 

C var snäll och tog en promenad för att hämta upp oss och bilen och körde oss hem. Oss= henne som jag  brukar skjutsa hem efter vattengympan i vanliga fall.

Gänget jag valde bort är de gamla jobbarkompisar från 70-talet som träffa några gånger om året. Man skulle vara som en amöba, delbar.  Men det blir fler tillfällen med dem.

3 kommentarer:

  1. Det gäller minsann att prioritera om man inte kan klona sig

    SvaraRadera
  2. Typiskt att allt kul ska komma samtidigt, men "that´s life" lite, eller hur. Man måste välja och så är det inte mer med det, när man nu inte är någon amöba... ;)

    SvaraRadera
  3. Ja så här års brukar aktiviteter krocka tycker jag. Låter ändå som du fick en trevlig kväll!

    SvaraRadera