torsdag 2 juni 2011

Dagboksinlägg

Hade tänkt vara i handelsträdgården när de öppnade klockan tio. Men klockan tio var jag precis klar med frukosten. Somnade tidigt i går och sov länge. Fast jag tror jag vaknade vid fyratiden och låg och läste en stund. Minns inte riktigt. Handlade lite pelargoner som jag inte planterat än.

Spontaninbjöd S&K och bebisen på middag, vanlig vardagsmiddag bara. Hon låter, den lilla! Men tystnade förvånat en liten stund när jag sjöng Tula hem och tula vall för henne.

Imorrn jobbar jag. Men sen får även jag vara ledig i hela tre dagar.

2 kommentarer:

  1. Mm. känner igen det där...man tänker så bra och aldrig är väl sängen så skön som just den lediga dagen man tänkt kliva upp i tid. Planterade mina uteblommor igår! Ungefär en månad efter alla andra.
    Spontanmiddagar brukar bli bra!

    SvaraRadera
  2. Ha, vad sött att hon tystnade förvånat när du sjöng! Sång har en magisk effekt, jag sjöng väldigt mycket för mina barn när de var små. Långa egenkomponerade haranger bland annat.

    SvaraRadera