söndag 5 juni 2011

Signal-element

Jag följer Shamrocks idé och berättar hur jag ser ut. Vet inte om jag ska vara objektiv eller subjektiv, jag får se vartåt det barkar.

Jag är ungefär 174 cm lång om man mäter med tumstock. Något längre om man använder måttband. När jag var ung var jag 180. Och en halv.

Jag har ingen våg men jag väger lite för mycket. Har aldrig bantat i hela mitt liv och tänker inte göra det nu heller om det inte skulle vara tvunget. Typ av hälsoskäl.

Jag har jättefint hår. Tjockt som aldrig det och självlockigt. Det är ungefär hälften brunt och hälften grått varför jag väljer att färga det brunt. Det är axellångt och ibland har jag det utsläppt, ibland i band och ibland uppfäst med en klämma.

Jag har 42 i skor. Något som alltid varit jobbigt eftersom "damstorlekar" i allmänhet slutar vid 41. Numera går det lättare.

Jag vill tro att jag har fina ögon. Det händer att jag får komplimanger för dem fast det kan bero på att det är det enda folk känner att de kan komplimentera mig för. Men det kan också bero på att ögonen speglar insidan och den är faktiskt fin.

Jag har en såndär haka/hals som hänger och slänger. Kalkon? Det hade jag inte lagt märke till själv förrän syrran påpekade det för mig. Det är rätt typiskt mig, jag ser inte så noga på mig själv.  Det gör jag inte när det gäller andra heller, för den delen.

Justja, munnen. Jag har liten mun och tunna läppar. Jag brukar skämtsamt säga att jag inte har någon överläpp vilket brukar få folk att stanna till innan de inser att det jag sagt inte är sant. Så läppstift har jag aldrig använt, skulle antingen se ut som en clown eller ett barn som snott mammas smink.

Oj, så nöjd jag blev av min beskrivning. Jag har aldrig varit söt men nu känner jag att jag är nöjd.

8 kommentarer:

  1. Jag tror att du är fin. Vilken färg har dina ögon? Jag skulle också vilja vara lång och lockigt hår är vackert tycker jag. Kan förstå att 42 i skor genererar lite problem, jag är glad att jag har 38 då jag älskar att köpa skor!

    SvaraRadera
  2. En väldigt träffsäker beskrivning, kan jag säga som vet. Förutom det där med kalkonhakan för någon sådan har jag inte sett susen av.
    Å andra sidan är inte jag heller typen som skärskådar människors utseende.

    SvaraRadera
  3. Ja dina ögon var det första jag såg! Säger som Nilla, kan inte påminna mig någon kalkon under halsen, men ditt hår är jag avundsjuk på. Och lång är du, tyckte nog att du kändes längre än 174 cm.

    SvaraRadera
  4. Kaiza: Blåmelerade skulle jag nog säga. Men ibland tar de färg från kläderna jag har på mig så de ser mer grå eller gröna ut. Dock aldrig röda.

    Magica: Lite. Ibland.

    Nilla&Singlis: Lustigt att ni inte heller ser det där extraskvalpet under hakan. Det är bra det, då ser ni viktigare saker.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få veta lite mer om dig. Undrar om vi skulle känna igen varandra på stan utifrån våra beskrivningar?

    SvaraRadera
  6. Vilken bra beskrivning. Jag ser dig framför mig, men jag ser att du är både söt och fin, utsidan liksom insidan. Det ser jag av din beskrivning så det är klart du ska vara nöjd!

    SvaraRadera
  7. I mina ögon är du vacker på alla sätt och vis

    SvaraRadera