söndag 29 november 2009

Eldig början på advent

Kände mig lite kulen igårkväll och la vetekudden i micron. Ordentligt med kardborreknäppningen nedåt som det står att man ska göra, men la den ovanpå plastlocket. Gick på toa. När jag kom in i köket igen så luktade det brandrök. Det glödde i vetekudden så jag slog på den och bar ut den på balkongen. Som det luktade! Och brandvarnaren gick inte igång så den får jag nog byta batteri på idag. Jag har ju min nya stege och borde nå upp. Jag bestämde en gång att alltid byta batteri i samband med advent men har inte följt mitt eget råd. Men jag har inte heller hört att den larmat för att batteriet är slut. Varje gång jag vaknade i natt kände jag brandlukten.

Så om du också ger goda råd till dig själv som du inte följer, byt batteri nu!

6 kommentarer:

  1. Min brandvarnare borde funka med tanke på att den började larma här när ungen "lagade mat".
    Du kanske är brandmännens dröm, det var väl inte länge sen du hade en annan incident med en mp3?

    SvaraRadera
  2. Uj, uj, uj där hade du tur! Våra brandvaranare kollar sambon med jämna mellanrum, han är bra på sådant. Adventstid är en brandfarlig tid så var försiktig där ute!

    SvaraRadera
  3. Där påminde du mej om något. Nu hade ju inte den hjälpt oss om fler saker än ljuset hade börjat brinna under tiden vi är borta på julebak men ändå. Dags att plocka fram stegen.

    Vilken fantastisk banner!

    SvaraRadera
  4. Vår brandvarnare var snäll och talade om att det var dags att byta batterier. I förrgår natt klockan 01.30... Tack för det!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också bannern blev fin. Egentagen bild, från Gävletrakten där det var snö förra vintern.

    SvaraRadera
  6. Tack för påminnelsen! Om det är nån gång man verkligen behöver brandvarnare så är det ju i juletid med alla brinnande ljus.

    SvaraRadera