lördag 21 november 2009

Som jag åt!

Jag är (konstigt nog) ganska liten i maten. Ofta när jag äter ute skäms jag lite för att jag lämnar, precis som om jag inte tyckte det var gott. Men jag har liksom en gräns, efter den kan jag inte äta. Samma med tårtor och sån't, jag tar oftast en smal skiva och orkar inte mer sen. Ibland tror jag att jag har någon sort inbyggt fettfilter, för vissa saker funkar bättre att äta än andra. Och tro nu inte att jag är smal, det är jag inte.

Men idag åt jag som en häst! Min systerdotter bjöd på middag, fråga mig inte vad vi åt, det var jättemånga olika saker. Några köttfärsbullar med aprikos i. Youghurt med citron och vitlök och mynta. Annan youghurt med annat i. Hummus. (humus?) Sallad med gula och röda cocktailtomater. Bulgur med citron och annat grejs. Spenat och hallomi invirat i filodeg. Oliver. Bröd. Vin.

Långt efter att alla andra slutat äta, åt jag. Det var så gott! Men det var nog mycket vitlök för nu är jag skrynklig på tungan och har tuggat persilja för att bli av med det.

1 kommentar:

  1. Den där maten lät absolut inte fel. Jag hade säkert ätit som om jag aldrig hade sett mat förut.

    SvaraRadera