måndag 30 november 2009

Rotmos

"All glädje utan rotmos är konstlad glädje" sa Torsten Ehrenmark. Men det färdiggjorda rotmos i plastkorv som jag åt till middag (ja, inte plasten då) gjorde ingen människa glad. Bra, då vet jag det och behöver inte köpa det någon mer gång. Nä, tacka vet jag hemkört. Men fort gick det och ibland är det bra när lusten att laga mat är långt borta. Nu kanske jag hinner något annat vettigt istället innan jag ger mig iväg till min bokcirkel. Vars bok, Öken, jag inte hunnit läsa. Dessutom är den av den sorten som jag måste läsa sakta och med koncentration men min hjärna har liksom inte plats för det just nu. Det är för mycket som rör sig där uppe bland synapserna just nu.

För övrigt har jag blivit gammelmoster. Sug på den ni! Gammelmoster! Haha!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker jättemkt om rotmos och kan faktiskt äta den i plastkorv också. Själv har jag aldrig testat att laga det. Låter kul med bokcirkel, men jag undrar jag om det finns såna avancerade saker här nere.

    Vad innebär gammelmoster? Systers barnbarn?

    SvaraRadera
  2. Mmmm, jag älskar rotmos. Hemlagad alltså.
    Gammelmoster låter coolt. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Finns begreppet gammelmoster? Vi har alltid kört med "mammas/pappas moster". Men hellre moster än faster. Det låter mycket vassare.

    SvaraRadera
  4. Det är min systerdotter som fått barn. Jag är alltså moster till henne och då blir jag gammelmoster till hennes barn. I vår familj iaf, det är säkert inget vedertaget begrepp.

    Mea, då får du laga det då! Det är ungefär tusen gånger godare än plastkorven. Iaf 999.

    SvaraRadera