söndag 22 november 2009

Konsertdag

Idag har vår kör haft två konserter på Konserthuset. Vi började repa klockan 12, hade första konserten klockan 16 och den andra klockan 19. Jag kan lugnt påstå att jag är helt slut nu! Trött i rösten, trött i fötterna och en enerignivå nära noll. Samtidigt som jag är fylld av glädje och ro inuti.

Gästartistister denna gång var Jessika Folker, Tomas Ledin och Tommy Körberg. Bara att höra Tommy Körberg tolka "Fattig bonddräng" av Astrid Lindgren/Georg Riedel var fantastiskt. Tänk att få in så mycket känsla i ord. Tomas Ledin är väl kanske inte min jättefavorit men han var otroligt gullig och ödmjuk.

Roligast att sjunga var nog Viva la vida (Coldplay) och sen kändes det mäktigt att sjunga Anthem.

9 kommentarer:

  1. Vad kul det låter. Gick Anthem bra nu då?

    SvaraRadera
  2. Åh, Körbergs stämma gillar jag! Å jag tänkte sist jag var i Stockholm att någon gång när jag är där vill jag gå på Konserthuset och även se en pjäs på Dramaten, där var jag in i entrén och suktade.

    Annika

    SvaraRadera
  3. Just den passagen som jag tyckte var svår behövde vi inte sjunga. :-) Så det gick bra fast det kändes nervösare att sjunga för Körbergs öron än för de andras. På nåt vis.

    SvaraRadera
  4. Annika: Dramaten är så vacker inuti också. Du får komma i god tid när du ska se en pjäs där så du hinner se dig mätt på omgivningen innan den börjar.

    SvaraRadera
  5. Det låter helt fantastiskt. Skulle också vilja sjunga i kör. Försent nu va?

    SvaraRadera
  6. Låter verkligen jätteroligt!
    Skulle vara kul att komma och se en konsert någon gång.

    SvaraRadera
  7. det låter som en fantastisk dag. Vi hade kördag. Sjöng först på högmässan och sedan repeterade vi för oss själva resten avdagen så jag är också lite trött i rösten.

    SvaraRadera
  8. Magica: Det kommer en ny termin nästa år, det är bara att hoppa på! Eller hoppa kanske inte var rätt term när det gäller dig just nu... :-p

    Nilla: Jag kan säga till nästa gång det är dags.

    Kersti: Det måste vara häftigt att sjunga i en kyrka med bra aukustik.

    SvaraRadera
  9. Var kan man lyssna på en sådan fin konsert? Jag vill också...

    SvaraRadera